info@uniolaurediana.com
UL 'deserta' de l'acte públic per presentar l'acord d'associació

Per Diari d'Andorra | 07/03/2024

UL 'deserta' de l'acte públic per presentar l'acord d'associació

Unió Laurediana (UL) ha fet un moviment clau pel que fa a la seva posició sobre l’acord d’associació. Sense afirmar que la seva posició és a favor o en contra, l’executiva d’UL va decidir dilluns passat que cap membre del partit estarà present a l’acte públic que està organitzant el Govern per dimarts que ve al Centre de Congressos d’Andorra la Vella.

El portaveu d’UL al pacte d’estat, Oliver Alís, va enviar dimarts passat als responsables del Govern i a la resta d’integrants del pacte que la formació no participarà en cap acte públic fins que “no rebem i puguem analitzar els estudis d’impacte encomanats per l’ARI”. El primer d’aquests actes és al que està convocada la ciutadania, amb participació del cap de Govern, excaps i membres dels grups del pacte. Alís deixa clar que “no prendrem part en l’acte ni fent acte de presència des de l’escenari, ni fent cap intervenció com a oradors”.

El responsable d’UL exposa que sense una anàlisi aprofundida de l’acord i dels estudis d’impacte, “se’ns fa difícil, en aquests moments, posicionar-nos a favor o en contra de l’acord d’associació negociat pel Govern”.

L’executiu està preparant minuciosament la convocatòria d’aquesta reunió pública de dimarts. Es tracta de l’inici de les accions comunicatives per fer arribar a la població el contingut de l’acord i, òbviament, convèncer els andorrans de la necessitat d’encetar una nova etapa de relacions amb la Unió Europea.

Per a aquesta estrena, l’executiu comptarà amb la presència dels excaps de Govern Marc Forné, Albert Pintat i Jaume Bartumeu (que també ha fet d’observador).

Precisament Bartumeu ha comunicat al cap de Govern, Xavier Espot, que considera poc adient la participació activa dels tres excaps: “Hauríem de romandre a la fila zero manifestant amb la nostra presència el suport a l’acte a l’inici de la precampanya, però sense voler dur a terme unes intervencions genèriques que, al meu entendre, podrien ser complicades.” Bartumeu també manifesta que correspon al Govern i als dos grups que van votar la investidura respondre a les preguntes del públic.

Cistella
La teva cistella està buida
Cercador

# Entra un mínim d'1 caràcter per cercar # Prem la tecla ENTER per cercar o ESC per tancar

Favorits
Encara no has afegit cap producte favorit.